Top 5 sfaturi pentru munca de acasă

 Top 5 sfaturi pentru munca de acasă

Cum să lucrezi eficient de acasă? Cum să fii productiv indiferent de circumstanțe? Iată câteva sfaturi utile pentru munca de acasă.

 

Înainte de toate, să știți că munca de acasă este bună pentru productivitate în general. Majoritatea studiilor au arătat că angajații care lucrează de acasă lucrează mai bine, mai mult și nu pierd cu eficiența. Cu toate acestea, există câteva provocări care trebuie depășite.

 

Ce strategii îți permit să rămâi eficient și concentrat în timp ce ai job remote sau lucrezi de acasă? Cum te asiguri că rămâi productiv și nu pierzi atenția? Iată câteva sfaturi despre cum să adopți obiceiuri și rutine productive pentru a lucra eficient de acasă.

 

  1. Creează rutina dimineața și seara

 

A avea o rutină este cheia pentru a lucra cu succes de acasă. De fapt, atunci când lucrați remote, liniile dintre viața privată și muncă devin încețoșate. De aici nevoia de a stabili „ritualuri”.

Încercați să începeți să lucrați în același timp în fiecare zi dacă puteți și să programați pauze de asemenea – acest lucru vă va ajuta să vă mențineți consecvent și concentrat. Ideea este pur și simplu să creezi momente care să marcheze începutul și sfârșitul muncii, astfel încât să nu te simți întotdeauna copleșit de sentimentul de a fi la birou tot timpul.

 

  1. Asigurați-vă că familia sau colegii de cameră înțeleg că lucrați de acasă

 

Dacă împărtășiți casa cu părinții, copiii sau colegii de cameră, anunțați-i că lucrați, că trebuie să vă concentrați și, uneori, veți avea întâlniri pe care nu le puteți întrerupe. Să creezi o linie între muncă și timpul liber este o provocare pentru tine și pentru cei din jurul tău – dar este necesar.
Prin urmare, trebuie să fiți clar și să stabiliți un program, să definiți clar perioadele în care trebuie să fiți concentrat și cele în care puteți fi întrerupte pentru câteva momente.

Pentru aceasta, este important să definiți un spațiu de lucru dedicat!

 

  1. Aranjați un spațiu de lucru acasă

 

În caz că este posibil, ideal este să ai o cameră în care să te izolezi, să închizi ușa și să nu fii distras. Dacă acest lucru nu este posibil, cel mai bine este să ai un spațiu care să semene cu un birou: o masă cu un scaun, de exemplu.
În plus, cu un spațiu dedicat, veți putea avea ceea de ce aveți nevoie în jurul vostru: indiferent dacă este laptopul dvs., mouse-ul, căștile, caietele.

 

  1. Fii atent la hainele tale!

 

Trebuie să evităm să cădem în capcana dorinței de a rămâne în pijamale toată ziua. Sigur, este confortabil, dar, din nou, nu ajută cu adevărat să te gândești să ai momente „de lucru” și momente „personale”.
Există riscuri să fiți sunat de manager, coleg sau client, atunci este important să fiți îmbrăcat corespunzător.

 

  1. Munca de la distanță: comunicarea este cheia!

 

Când vă aflați la o distanță de colegii și managerii dvs., este cu atât mai important să comunicați bine. Împărtășește-ți programul cu echipa și colegii tăi, anunță-i cum progresezi sau completează-ți sarcinile pentru a te asigura că sunteți toți pe aceeași undă.
Nu este vorba să vorbești cu managerul tău despre fiecare mișcare pe care o faci. Mai degrabă, este vorba de a comunica lucrurile importante, chiar dacă înseamnă să faci asta de mai multe ori, pentru a te asigura că toate informațiile au fost receptate corect.

 

Aici am împărtășit câteva sfaturi, care în concepția mea sunt vitale pentru o bună organizare a muncii de acasă. Însă, desigur, prima și cea mai importantă regulă este responsabilitatea și pasiunea pentru munca sa, și nu în ultimul rând este important să-ți adopți propriile „ritualuri”.

Mult curaj și inspirație! 🙂