TOP 10 CELE MAI PERICULOASE MESERII

10. Muncitor in constructii
Multe accidente se intample pe santierele de constructii. Muncitorii adesea lucreaza in medii riscante precum tuneluri, autostrazi, sub grinzi de otel sau pe suprafete aflate la inaltime mare. Cea mai comuna cauza a mortii printre muncitorii in constructii este caderea. De asemenea, exploziile, socurile electrice, zgomotele mari, temperaturile prea ridicate sau prea scazute, dizolvantii, fumul, azbestul sau iluminatul incorect pot fi periculoase pentru muncitorii din constructii. In SUA, rata de fatalitate este estimata la 18.3 la 100.000 de muncitori.
9. Miner
Profesia de miner este, fara indoiala, una dintre cele mai dure si periculoase din lume. Job-ul solicita de obicei munca in subteran, pentru perioade lungi de timp. Astfel, de multe ori minerii sunt expusi la cantitati mari de substante nocive. Exista, de asemenea, cazuri in care minerii sunt ucisi in prabusiri ale galeriilor subterane, explozii, incendii sau alunecari din teren. Din fericire, accidentele miniere incep sa fie din ce in ce mai rare. In SUA, in 2006 s-au inregistrat 73 de morti in urma accidentelor miniere, iar in 2012 doar 35.
8. Electrician de intretinere si reparatii
Pericolele iminente ale acestei profesii sunt riscul de a cadea de pe stalpii sau turnurile de inalta tensiune. De asemenea, din moment ce lucreaza cu fire electrice, exista pericolul electrocutarii.
7. Spalator de geamuri
Ai nevoie de un curaj incredibil ca sa fii spalator de geamuri ale zgarie-norilor. Daca suferi de acrofobie (frica de inaltimi) cu siguranta nu esti facut pentru acest job. Spalatorii de geamuri sunt suspendati pe un pervaz ingust la inaltimi de 60-100 metri. In cazul in care spalatorii nu sunt atenti, o simpla rafala de vant le poate pune viata in pericol. O cadere de la astfel de inaltime este fatala in majoritatea cazurilor.
6. Pompier
Cati dintre noi nu am visat sa devenim pompieri cand vom creste? Ei bine, desi aceasta este o profesie foarte nobila, este si foarte periculoasa. Desi pompierii sunt antrenati special pentru a putea face fata incendiilor, nu exista nici o garantie ca nu vor fi raniti atunci cand intra intr-o cladire aflata in flacari. Pe langa focul in sine, alte riscuri sunt inhalarea fumului, prabusiri ale cladirilor si izolarea fata de membrii echipei.
5. Politist
Nu cred ca se mira nimeni ca aceasta profesie se afla in topul celor mai periculoase. Practic, politistii pentru pericol sunt antrenati. Zilnic pot fi implicati in schimburi de focuri, luari de ostatici, atacuri teroriste etc. In mod ironic, principala cauza a deceselor nu sunt armele ci accidentele rutiere. Poate intr-un mod paradoxal, acesta este un lucru bun, deoarece poate indica o oarecare scadere a incidendelor armate.
4. Cascador

3. Pilot de avion

2. Taietor de lemne
V-ati fi gandit ca sa fii taietor de lemne e periculos? Ei bine, pantele muntilor de pe care se fac taierile cele mai grele, face ca meseria de taietor de lemne sa fie destul de periculoasa. In plus, transportul echipamentelor grele pe un teren abrubt de pana la 70-80 grade poate duce cu usurinta la accidente fatale, mai ales in conditii meteorologice extreme. De asemenea, exista un real pericol de a fi lovit de un copac in cadere sau de a fi ranit de echipamentele de taiere. Aceasta este una dintre cele mai periculoase meserii din lume, rata decesurilor fiind de 91.9 la 100.000 de persoane.
1. Pescar comercial
Meseria de pescar este cea mai periculoasa profesie din lume. Pescarii trebuie sa lucreze zilnic ore in sir, uneori pe intuneric si fara pauze. Echipamentele grele cu ajutorul carora se prind pestii poate constitui un real pericol pentru viata pescarilor. De asemenea, desi tehnologia GPS ajuta la directionarea vaselor in larg, conditiile meteo nefavorabile fac in continuare victime. Conform Centrului de Prevenire si Control al Bolilor din SUA, aceasta este cea mai periculoasa meserie din lume. In perioada 1998-2008 s-a inregistrat o medie de 58 decese, adica 128 la 100.00 de persoane. Principalele cauze ale deceselor sunt scufundarea vaselor (52%) si caderea peste bord (31%).