Cinci dintre cele mai sănătoase alimente din lume

27 April 2017 | Scris de Cosmin O in De stiut, Sanatate cu 0 comentarii

Înainte de a face o listă cu cinci dintre cele mai sănătoase alimente din lume trebuie să definim oarecum ”alimentul sănătos”. Teoretic orice produs comestibil este sănătos dacă nu este modificat genetic și dacă nu este tratat cu chimicale. Totuși în articolul de față ne vom referi doar la alimentele care ne furnizează o gamă cât mai largă de vitamine și nutrienți necesare corpului uman. Cu alte cuvinte vom trece în revistă acele alimente pe care le putem consuma o perioadă lungă de timp fără a ne îmbolnăvi. De regulă, atunci când consumăm doar un anumit aliment pentru foarte mult timp ne îmbolnăvim din cauza lipsei din organism a unor substanțe vitale pe care acesta nu ni le furnizează.

1.Mierea

Se spune că mierea este alimentul perfect pentru că are un conținut echilibrat de minerale, vitamine și nutrienți. Este în primul o sursă incontestabilă de energie. În același timp ajută la asimilarea calciului în organism, la întărirea organismului și la vindecarea rănilor. E important de precizat că dacă ar trebui să alegeți un singur aliment cu care să vă hrăniți câteva săptămâni atunci puteți alege fără probleme mierea 100% naturală. Cu toate acestea nu e indicat să se consume un singur aliment și cu atât mai puțin unul dulce. Ca atare nu e bine să exagerați nici cu mierea, deși este categoric mai bună decât altceva dulce care se cumpără din magazin.

2.Migdalele

Migdalele conțin o gamă largă de minerale și vitamine. Acizii grași mono-nesaturați reduc nivelul colesterolului rău și măresc cantitatea colesterolului bun. Conțin de asemenea o cantitate importantă de nutrienți vitali creierului și au un conținut ridicat de fosfor care îmbunătățește rezistența oaselor și a dinților. Magneziul din acestea protejează sistemul cardio-vascular, ochii și regenerează celulele deteriorate.

3.Somonul

Peștele este în general sănătos și indicat, iar somonul este considerat unul dintre cele mai sănătoase specii de pește. Acesta conține numeroase minerale, vitamine și proteine. Îi lipsesc însă fibrele. Este extrem de sățios și dă o energie pentru o lungă perioadă din zi. La 100 de grame de somon putem obține în jur de 127 de calorii și 4 grame de grăsime.

4.Usturoiul

Usturoiul este unul dintre puținele alimente care se cultivă în România și care a fost tratat de-a lungul secolelor atât ca medicament cât și ca aliment sau condiment pe care îl putem pune în orice preparat. Acesta iese puțin din tiparul pe care ni l-am propus pentru că nu se poate trăi sănătos doar cu usturoi însă el rezolvă o serie de probleme care ne pot altera problemele de sănătate. În primul rând ne întărește sistemul imunitar, reduce riscul de cancer de colon și poate preveni bolile cerebrale și stresul.

5.Cartoful dulce

Cartoful dulce este văzut la noi în continuare ca un moft și nu ca un aliment obișnuit sau ca pe unul cu adevărat superior. Acesta are un conținut ridicat de fibre dietetice, lucru care ajută la o digestie bună. Compușii antioxidanți protejează împotriva cancerului și a altor boli. Sistemul imunitar este și el întărit prin stimularea formării celulelor albe. Ajută la scăderea bătăilor inimii și la reglarea tensiunii arteriale.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FacebookTwitterGoogle+
Cosmin O

Scrie un comentariu

(Intrebare Anti-Spam)