5 lucruri interesante despre Formula 1 (I)

3 April 2014 | Scris de Alexandra Rati in Auto-Moto & Velo, Racing, Top, Top5 cu Un comentariu

Niciun alt sport nu investeste atat de multi bani in dezvoltare si in echipamente ca si Formula 1. Desi cea mai lenta masina F1 poate accelera de la 0 la 100 km/h in 1.7 secunde, de la 100 pana la 200 km/h in 3.8 secunde, aceasta masina ajunge la cea mai mare viteza, de peste 300 km/h in mai putin de 9 secunde. Iata cinci lucruri uimitoare despre Formula 1:

 

1. Toleranta privind ingineria si ce se intampla cand aceasta este depasita. Incidentul Scuderia Toro Rosso din 2010

Incidentul Scuderia Toro Rosso, 2010. Foto: f1fanatics.wordpress.com

Incidentul Scuderia Toro Rosso, 2010.
Foto: f1fanatics.wordpress.com

Echipa Scuderia Toro Rosso si implicit pilotul acesteia, Sebastien Buemi, au pierdut ambele roti din fata in timpul antrenamentului pentru Chinese Grand Prix, Shanghai in anul 2010, din cauza unui esec catastrofal a extensiilor din fata.  Problema a fost cauzata din cauza echipei, care incerca o noua pereche de roti, ce putea fi mai usor de montat. Dupa acest incident, Scuderia Torror Rosso a revenit la vechile suspensii, care erau mai greu de montat.

2. Motoarele F1

Un motor Ferrari F1. Foto: automotiveillustrations.com

Un motor Ferrari F1.
Foto: automotiveillustrations.com

Motoarele unei masini moderne F1 sunt dintre cele mai complexe si complicata piese de inginerie pe care probabil le-ati vazut. Motoarele F1 au pana la 18 000 de rotatii pe minut, iar fiecare piston accelerat urca pana la 7 000 Gigasiemensi. Toleranta acestor motoare este foarte fina, uleiul si apa calda fiind necesare pentru buna functionare. 200 de canale de date de la peste 150 de senzori genereaza cate 25Gbs de date pe cursă.

3. Forta Gravitaionala si Gatul-lui-Schumacher

Gatul-lui-Schumacher Foto: bbc.co.uk

Gatul-lui-Schumacher
Foto: bbc.co.uk

O forta gravitationala (1G) este egala cu greutatea corporala normala, iar 2G inseamna greutatea corporala dublata. Daca un pilot de cursa experimenteaza 2G, corpul lui va fi resimtit de doua ori mai greu ca de obicei. In timpul unei curse F1, pilotii experimenteaza o forta gravitationala pana la 5G atunci cand franeaza sau vireaza; cand accelereaza puternic, o forta gravitationala egala cu 3G. Acest lucru inseamna ca gatul acestuia trebuie sa suporte pana la 24 de kilograme atunci cand parcurge un colt lung. Faptul ca pilotii “sustin” o greutate atat de mare, duce la dezvoltarea muschilor din zona gatului

4. Cutia de viteze

Cutia de viteze F1 Foto: formula1-dictionary.net

Cutia de viteze F1
Foto: formula1-dictionary.net

Cutia de viteze de la 2008 BMW Sauber F1 este asamblata utilizand 1 500 de componentediferite, in 40 de ore lucratoare. Se pot schimba treptele de 50 de ori mai repede decat putem clipi, iar soferul se deplaseaza puteți clipi, iar șoferul se va deplasa cu un raport intre 2 800 și 4 000 de ori (mai rapid) pe cursă.

 

5. Volanul F1

Volanul F1 Foto: topgear.ro

Volanul F1
Foto: topgear.ro

Daca un volan obisnuit costa pana la 200 de lire sterline, un volan F1 costa cel putin 40 000 de lire sterline. O masina F1 are mai mult de 20 de butoate pe volanul masinilor, prin care se poate regla totul: de la setarile de diferentiere, limitare a vitezei in gropi, comunicatii radiu si selectia de neutralizare a cutiei de viteza.  a vitezei.

 Sursa: carvaluation.com

 



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FacebookTwitterGoogle+
Alexandra Rati

Un comentariu

Scrie un comentariu

(Intrebare Anti-Spam)