10 Reguli pentru a scrie o lucrare științifică (licență/disertație) de succes (I)

27 April 2017 | Scris de Alice in De stiut, Litere, Top10 cu 0 comentarii

Iată că se apropie finalul unui nou an universitar, moment în care mulți dintre studenți își finalizează studiile de licență sau master, fiind nevoiți să își finalizeze teza. Redactarea acestei lucrări este de multe ori anevoioasă și cere mult timp și migală pentru a o duce cu bine la sfârșit. Din acest motiv, mulți studenți ajung în ultimul semestru de studii și realizează că timpul a trecut, iar ei nu au finalizat nici măcar un plan de lucru și introducerea. În topul de mai jos vă propun să citiți zece reguli pentru a scrie o lucrare de succes, mai ales dacă urmați o facultate de studii umaniste.

 

1. Fă-ți un plan clar

Lucrarea trebuie să înceapă de la ceva concret, iar redactarea unui plan te va ajuta fără îndoială să îți pui ideile în ordine. Mai mult, mergând cu acest plan la profesorul care te coordonează și cerându-i sfatul/ opinia, te va lua în considerare ca pe un student serios. Planul trebuie să aibă între 2-4 pagini și să cuprindă un schelet al viitoarei lucrări așa cum o vezi tu la început. Bineînțeles, acesta poate fi modificat ulterior, pe măsură ce avansezi în cercetarea ta. Important este să pleci de la ceva.

2. Realizează o lista bibliografică consistentă

Lista bibliografică este obligatorie oricărei lucrări științifice și are rolul de a arăta cititorilor de unde te-ai documentat în tratarea subiectului ales. Aceasta trebuie să fie organizată în funcție de anumite criterii (alfabetic, pe tipuri de lucrări/surse/documente etc.). Cu cât este mai bogată, cu atât vei demonstra că ai cercetat temeinic problematica abordată, iar teza ta va fi mai bine punctată. Totuși, nu trebuie să cazi în extrema de a adăuga titluri numeroase în listă doar pentru aparențe, chiar dacă acestea nu sunt relevante pentru teza ta.

3. Fă rost de documentația necesară

Din momentul în care ai identificat principalele lucrări și surse care iți sunt necesare în redactarea lucrării, este nevoie să le și găsești pentru a le studia. O parte dintre ele se pot afla la biblioteca facultății sau a universității tale, însă este posibil să ai surpriza de a fi nevoit ori să îți cumperi, sau chiar să cauți la alte biblioteci restul lucrărilor necesare. Dacă acestea se află la biblioteci din afara țării sau sunt foarte scumpe și nu reușești să faci rost de ele, ar fi indict să citești măcar o recenzie și să le citezi totuși la bibliografie pentru a demonstra că ai cunoștință de existența lor.

4.Cere și acceptă sfatul profesorului coordonator

Profesorul care și-a luat angajamentul să te ajute are responsabilitatea de a te coordona și îndruma pe tot parcursul redactării lucrării. Acesta are rolul de a te sfătui pe ce aspecte ar trebui să insiști și de a negocia structura finală a tezei împreună cu tine. Mai mult, are obligația de a îți corecta lucrarea în așa fel încât să poți preda o formă cât mai bună la momentul necesar.

5.Stabilește-ți o ipoteză de lucru

Înainte de a începe să scrii teza este important să pleci de la o ipoteză pe care ar fi bine să o detaliezi încă din plan. Ipoteza este de fapt cea mai relevantă componentă a introducerii, deoarece prin ea spui ce vrei să demonstrezi.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

FacebookTwitterGoogle+
Alice

Scrie un comentariu

(Intrebare Anti-Spam)